2011. márc. 21.

Időhiány

Na igen, mindig csak próbálom utolérni száguldó önmagam, de ez csak a jógaórákon megy, mikor elcsendesedik az elme és minden porcikám arra figyel hogy sikerüljön kitartani az ászanákat.

Mivel azon kívül mindig van valami már megint elmaradtam az ételreceptekkel.

De amiről feltétlenül írnom kell az az isteni finom krémes szószos halfalatkáim. Bár rendszerint jó előre tudom mit főzök hogy ahhoz mi kell és honnan szerezhetem be (boltba is listával járok mert anélkül elvesztem, aminek az eredménye jó pár olyan dolog amire nem is volt annyira szükségem). De néha előfordul hogy meglátok valamit és spontán kipattan a fejemből mi is lehetne belőle. Hát így történt ez ama bizonyos halfilézéskori maradékkal, amit megláttam a halasnál és rögtön tudtam hogy ez az amire szükségem van.

Otthon fogtam a darabokat és kb. 2-3 cm-re daraboltam őket. Aztán vajon (igazin) megsütöttem a darabokat, majd félretettem. A serpenyőbe melyben még ott volt az olvadt vaj beleöntöttem 2 dl főzőtejszínt, pici só, pici durvára őrölt színes bors és kevés kakukkfű (óvatosan vele,mert a tejszín felerősíti az ízét, inkább tálalásnál még szórhatunk rá díszítésnek), majd - folyamatos kevergetés mellett - felfőztem, ezután pedig egy kiskanálnyi burgonyakeményítőt adtam hozzá, amit előzőleg elkevertem egy kevés tejben (természetesen jó a kukoricakeményítő is, nekem az most nincs otthon). Majd kevergetés mellett vártam hogy besűrűsödjön. Aztán visszapakoltam bele a haldarabkákat és rottyantottam egyet rajta. Mindeme finomság mellé sárgarépa-ropogós járt.  Egész egyszerűen lereszeljük (kicsi vagy nagy lukú reszelőn az mindegy) a megtisztított sárgarépákat. Én szám szerint két közepes szálat reszeltem le. Beleütünk egy tojást. Fűszerezzük csipet sóval, borssal és kakukkfűvel (az ízharmonizáció kedvéért) és összekeverjük. Ha túl lágynak gondoljuk mehet bele rozs- vagy tejleskiőrlésű tönkölyliszt és kanállal szaggatva mehet is a forró olajba vagy zsírba. Mikor beletettük kicsit nyomogassuk szét a kanál hátával, hogy olyan plecsni-szerűek legyenek és süssük aranybarnára őket.  A haldarabkákkal körbe rakva és nyakon öntve a fűszeres tejszín mártással tálaljuk.

Szóval valami isteni finom.

Egyébként a múlt héten főztem még lencselevest, a halfalatkás maradékából és némi tengeri herkentyűből pizzafeltétet az finom rozsos pizzatésztámra és egy adag muffint is (természetesen tejleskiőrlésű tönkölylisztből).

0 megjegyzés: