2011. ápr. 4.

Istennő a konyhában

A hétvégén volt egy kis vendégseregem, ezért szinte kötelező volt alkotnom a konyhában.

Sütöttem kenyeret rozslisztből magvakkal. Örülten hamar elfogyott. Azt persze nem tudom hogy ez vajon a házi medvehagymás sajtkrémnek volt-e köszönhető vagy pusztán éhes volt a társaság. Mindenesetre a sajtkrém elnyerte a tetszésüket. És nem kell hozzá más mint joghurt, tejszín, só és fűszerek ( a recept a Nők Lapja Konyhájából való). A 500 g joghurtot összekeverek 1 dl tejszínnel és az egészet egy vékony de sűrű szövésű anyagba öntöm (én négy rétegnyi gézlapot használtam, de sűrű szövésű függöny darab is megteszi). 1,5 napig fakanálra kötve, lógatva csepegtetem, ezután teszem bele a friss fűszereket ízlés szerint és még egy napig érlelem hogy átvegye az ízeket. Hmmm. Nyami. Barátnőmtől származó recept szerint házi tejfölből is remek lesz. Ez a változat annyiban különbözik az előzőtől, hogy joghurt helyett házi tejfölből készül tejszín nélkül.

Természetesen nem csak kenyérre kenve finom (már ha valaki ellen tud állni annak hogy ne egye meg rögtön az egészet), hanem tölteléknek. Ehhez gyúrtam egy adag omlós, vajas tésztát. Nem kell más hozzá, mint liszt (tönköly vagy rozs), só, vaj és tojás. 20 dkg lisztet, egy csipet sóval egy tálba szitáltam, majd 10 dkg vajat belemorzsoltam és addig morzsolgattam, míg egy nagymorzsás szerkezetű masszát kapta. Ebbe belekeveretem 2-3 kanál vízzel felvert tojást (1 db-ot). Összedolgoztam, majd deszkán sima tésztává gyúrtam kb. fél perc alatt. Mielőtt kinyújtottam volna 20 percre hűtőbe tettem. Ezután kinyújtottam kb. 3 mm vastagra. Kivajaztam a formákat (az adag kb. 20 db kosárka formába elég). Kör formát szaggattam a tésztából és belenyomkodtam a formába. Ezeket aztán megtöltöttem a fenti sajtkrémmel, belenyomtam a közepébe egy fél koktélparadicsomot és megszórtam sajttal. Másik változatban tonhalat kevertem össze, apróra vágott paradicsommal, fűszerrel és olívabogyóval és ezt töltöttem bele a kosárkákba, tetejére sajtot szórtam és mehetett az előmelegített sütőbe. Természetesen a töltelék variációknak csak a képzeletünk szab határt.

Szóval tessék álmodozni!!!

0 megjegyzés: